Dec 5, 2015

ARIAs

Torstai 19.11.2015 on tähän asti ollut mun aussireissun ja mun koko elämän yksi ikimuistoisimmista päivistä. 

Muutama viikko sitten hostäitini kysyi multa, että haluaisinko liput itselleni ja kaverilleni Aria Awardseihin (= Australian Music Awards), sanoin tietenkin joo, koska miksi kieltäytyisin ilmaisista lipuista hehhehh. Mulla ei siis oikeastaan ollut ollenkaan mitään hajua niistä esiintyjistä tai oikeastaan mistään muustakaan. Parin päivän päästä hostäiti ilmoitti saaneensa mulle kaksi lippua "moshpittiin" (eli paikat ihan lavan vierestä) ja että Ed Sheeran olisi pääesiintyjänä siellä. Siinä vaiheessa oikeesti sekosin. Ja okei mä myönnän taisin jopa muutaman onnenkyyneleen pirauttaa poskelle. Minä tulisin näkemään Ed Sheeranin esiintymässä livenä eturivistä. Ed Sheeran. Livenä.  Eturivi. Minä. Ed Sheeran. ED SHEERAN. APUA. Oon kuunnellut Sheeranin biisejä ihan ensimmäisestä singlestä "The A Team" lähtien. Ed Sheeran on ensimmäinen henkilö ikinä mun elämässä jota oon niin sanotusti fanittanut. Sheeranin biisit on ainoita joita pystyn kuuntelemaan jatkuvasti tunnista, päivästä, kuukaudesta ja vuodesta toiseen kyllästymättä. En vaan voinut uskoa sitä, että mun monen vuoden unelma kävisi toteen. Ja vielä Australiassa! 
image
Torstai päivä vihdoin koitti ja odotus palkittiin. Saavuttiin mun kaverin kanssa Star Event Centrelle Sydney harbourin lähistölle. Saatiin kaulaan pinkit VIP passit ja päästiin seuraamaan julkkisten saapumista ihan punaisen maton viereen. Naureskeltiin mun kaverin kanssa kun oltiin luultavasti ainoita koko porukasta, ketkä eivät tunnistaneet australialaisia julkkiksia jotka kävelivät ohitse. :D Näkyi siellä tuttujakin! Esimerkiksi ihana Vance Joy ja Kylie Minogue, mä en ainakaan tiennyt heidän olevan australialaisia! Samalla kun seurattiin punaisen maton meininkiä ja odoteltiin Ed Sheeranin punaiselle matolle saapumista nautittiin kylmät siiderit, livemusiikista ja superaurinkoisesta ilmasta.
image
Vihdoin alkoivat paparazzien salamavalot välkkyä kuin viimeistä päivää ja ihmiset kirkuivat kuin pienet pikkutytöt (ja siis VIP alueen keski-ikä oli luultavasti lähemmäs 30-35...). Minä olin myös yksi näistä kirkujista. Myönnän. Ei siinä vaan voinut olla hiljaa ja katsoa vierestä kun Ed Sheeran kävelee ohitse. Ja arvatkaapas kuka onnekas sai selfien Ed Sheeranin kanssa? Kyllä minä! Luckiest girl in the world. Valehtelematta. En vaan voinut uskoa silmiäni kun katsoin mun kännykän kuvagalleriaa 5 minuutin välein ja sieltä löytyi ja löytyy edelleenkin yhteiskuva minusta ja Ed Sheeranista. Ihan älytöntä, mutta totta! Allaolevassa kuvassa näätte maailman onnellisimman tytön.
image
Itse Aria Awards oli ihan huikea kokemus. Seurattiin artistien esiintymistä, palkintojen jakamisia ja haastatteluja ihan eturivistä lavan vierestä. Meillä oli siis seisomapaikat ja seisoskelua päivään mahtui suunnilleen 5 tunnin verran. Voitte vaan kuvitella kuinka väsynyt olin sen illan jälkeen. Mutta kaikki seisoskelu oli todellakin sen kaiken arvoista. Illan parhaat esiintyjät oli ehdottomasti Ed Sheeran (ylläripylläri) ja Vance Joy. Mutta muutama mulle uusi Awardseilla esiintynyt artisti pääsi mun Spotify soittolistalle, esim. Hermitude, Jarryd James, Conrad Sewell ja Tame Impala. Kuunnelkaa ihmeessä!! Awardsien jälkeen saatiin vielä VIP rannekkeet kattoterasilla oleville afterpartyille. Juotiin muutamat ilmaiset shampanjat, mutta väsymys voitti ja hyppäsin hostäidin kanssa taksiin, hän oli ollut siellä awardseilla koko illan töissä, ja kotona oltiin ennen yhtä.
image
Päivän päätteeksi mietin sitä kaikkea mitä olin sen päivän aikana kokenut. Ja mietin kuinka onnellinen oon, että mun hostperhe on ihan oikeasti ihan paras ikinä. Ei sen takia, että sain ilmaiseksi liput Awardseihin ja selfien Ed Sheeranin kanssa (no okei ehkä osittain sen takia), mutta muutenkin! Siitä asti kun muutin tähän mun nykyiseen hostperheeseen oon ollut yhtä hymyä. Työ ei edes tunnu työltä ja perheen lapset Ava ja Thomas pitää mua ihan kuin isosiskona. Esimerkiksi keskiviikko iltana naurettiin yhtä insideläppää mun hostäidin kanssa varmaan 20 minuuttia yhtä putkeen. Ja muutenkin se, että kuinka hyvin hostvanhempien kanssa tulee toimeen on niin iso osa kaikkea tätä au pairiutta ja viihtyvyyttä uudessa tuntemattomassa maassa, josta ei tunne ketään eikä tiedä mitään. Nyt ainakin tiedän ketkä ihmiset haluan nähdä ensimmäisen kun parin vuoden päästä palaan Australiaan. Love you S, P, A & T.

2 comments:

  1. Oi, onnea selfien johdosta ja ihan parasta tommonen :--) Tame Impala on mahtava ja ah, Vance Joy!

    ReplyDelete